Over Sand Air

 

Sand Air vliegt al ruim 25 jaar vanaf Rotterdam The Hague Airport. Begonnen in 1989 als reclame sleep bedrijf en is inmiddels uitgegroeid tot een vliegschool waar al velen piloten hun brevet hebben gehaald . Ook doen wij rondvluchten, foto vluchten, luchtreclame, proeflessen en as verstrooiing. Wij zijn het enige bedrijf op Rotterdam The Hague Airport die een AOC vergunning heeft.

Sand Air leidt op voor het LAPL brevet ( Light Aircraft Pilot License ), PPL brevet ( Private Pilot License ), class rating single engine en voor de Night Rating. Tevens kunnen wij de cursus Radiotelefonie geven en een volledige theorie cursus voor het LAPL of PPL brevet.

Wij vliegen met vier Cessna’s 172 welke het meest geschikt zijn voor vlieglessen. De Cessna 172 staat bekent als het meest succesvolle eenmotorige vliegtuig ooit gebouwd.  Ook beschikken wij over een Aviat Husky, waar al gebrevetteerde piloten staartwiel mee kunnen leren vliegen. In Februari krijgen wij een gloednieuwe Tecnam P2010 ook wel P Twenty-Ten genoemd. Deze is uitgerust voor VFR en IFR vluchten.

 

 

Onze instructeurs hebben allemaal ruime ervaring met lesgeven. Elke instructeur heeft zijn/haar eigen specialiteit. In samenwerking met u word de meest geschikte instructeur gekozen. U voltooid bij ons dus zo effectief mogelijk de opleiding. 

Heeft u nog specifieke vragen, belt u ons dan gerust zodat wij u het beste advies kunnen geven met betrekking tot het halen van uw vliegbrevet.

Referenties van studenten:

What started as a dream soon became reality and part of my daily life.

I still remember my first day: shy, a bit scared because I didn't know anything about planes. But I soon found out that I was in good hands. I started with the flying and before I knew it I was out on my first solo. I learned more than just the basics, every time I had a question I would get an answer, but not just a simple answer, I would get a demonstration. The fact that Kimberley showed me everything helped me understand the fundamentals about aviation. She made me do the more complicated things that I would necessarily need to learn so I would be prepared in case of an emergency. When I go flying, even though I'm learning, I don't get the feeling I'm in school. I get the feeling I'm flying with a friend and with that comes the fact that I'm not shy to ask questions. I started reading about the theoretical part and never thought I would be able to learn all that yet understand it, but she helped me throughout it all, I understood it all thanks to her delicate explanation. I have never learned anything this fast and yet enjoyed the learning curve. Since aviation is what I like, I didn't find any moments where I was bored or uninterested with her way of teaching.

Sincerely,

Joachim.